Diese Seite wurde seit 9 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In today’s Web 2.0 world, teachers are perpetually struggling with how to incorporate technology into the classroom effectively in order to meet the diverse literacy needs of 21st-century learners. Utilizing the National Council of Teachers of English (NCTE, 2008) Position Statement addressing these needs, the theoretical framework of Lankshear and Knobel (2006), and work by Cummins, Brown, and Sayers (2007) emphasizing the possibilities of technology in achieving literacy goals, a framework by which to assess the incorporation of technologies in classrooms as a means to build students’ new literacies was created. Finally, as a specific example, the framework was applied to the use of wikis to illustrate the literacy learning potential of both wikis and other new technologies.
Von Sherry Sanden, Janine Darragh im Text Wiki Use in the 21st-Century Literacy Classroom (2011) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Mary E. Engstrom , Dusty Jewett , Marc Prensky | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Evaluationevaluation , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Zitationsgraph
Volltext dieses Dokuments
Wiki Use in the 21st-Century Literacy Classroom: Artikel als Volltext (: , 285 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.