Does watching TV make us happy?Erstpublikation in: Journal of Economic Psychology 28 (2007) 283-313
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Zusammenfassungen
Watching TV is a major human activity. Because of its immediate benefits at negligible immediate
marginal costs it is for many people tempting to view TV rather than to pursue more engaging activities.
As a consequence, individuals with incomplete control over, and foresight into, their own
behavior watch more TV than they consider optimal for themselves and their well-being is lower
than what could be achieved. We find that heavy TV viewers, and in particular those with significant
opportunity cost of time, report lower life satisfaction. Long TV hours are also linked to higher
material aspirations and anxiety.
Von Bruno S. Frey, Christine Benesch, A. Stutzer im Text Does watching TV make us happy? (2007) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Richard Layard | ||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Fernsehen macht unglücklich
Fernsehkonsum fördert Angst | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Angstfear , Fernsehentelevision , Zufriedenheit / Glückhappyness | ||||||||||||||||||
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Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Cognitive Surplus - Creativity and Generosity in a Connected Age (Clay Shirky) (2010)
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.