Longitudinal, educational design research investigation of the temporal nature of learningTaking a Vygotskian approach
Zu finden in: Mobile learning: Crossing boundaries in convergent environments (Seite 35 bis 37), 2011
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Zusammenfassungen
The nature of learning is being augmented by new digital tools, particularly by mobile devices and the networks and structures to which they connect people. In this paper I examine: (i) the powerful perspectives on learning and development put forward by Vygotsky, (ii) an evolutionary educational design research approach, and (iii) notions surrounding the temporal nature of learning. Specifically, this paper presentation will focus on exploring my research from the present, in order to propose some preliminary thoughts on the nature of what I am calling Augmented Contexts for Development (Cook, 2010a; Cook 2010b); an extension of Vygotsky’s Zone of Proximal Development (Vygotsky, 1978 / 1930) that takes into account the characteristics of 21st Century mass media structures, agency and practices.
Von John Cook im Konferenz-Band Mobile learning: Crossing boundaries in convergent environments (2011) im Text Longitudinal, educational design research investigation of the temporal nature of learning Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Lew Semjonowitsch Vygotsky | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Evolutionevolution , Lernenlearning , mobile learningmobile learning , Theorietheory , Zone of Proximal Development | ||||||||||||||||||
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.