Student Engagement, Visual Learning and TechnologyCan Interactive Whiteboards Help?
William D. Beeland
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In dieser Studie nutzen zehn Lehrpersonen während je einer Lektion ein interaktive Whiteboard. Danach werden Lehrpersonen (10) und Lernende (197) befragt.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 01.10.2010The purpose of this action research study was to determine the effect of the use of
interactive whiteboards as an instructional tool on student engagement. Specifically, the desire was
to see if student engagement in the learning process is increased while using an interactive
whiteboard to deliver instruction. In addition, an effort was made to determine if methodology
impacts the level at which students are engaged in the learning environment when a whiteboard is
used in the classroom. In other words, does the manner in which the whiteboard is used affect the
level of student engagement? A total of ten middle school teachers and 197 students participated
in the study. In each of the ten classes, the teacher presented a lesson using an interactive
whiteboard. After the lesson, students were given a survey, and some students completed a
questionnaire. Teachers also completed a survey and questionnaire. The results of the surveys and
questionnaires indicated a strong preference for the use of interactive whiteboards in the classroom.
The results will be used to make further technology spending decisions at our school.
Von William D. Beeland im Text Student Engagement, Visual Learning and Technology (2002) Bemerkungen
Meiner Ansicht nach wird nicht klar, ob die Rückmeldungen auf die Verwendung eines Computers und Projektors oder tatsächlich auf die Verwendung eines IWB zurückzuführen ist. Zumindest ist es erstaunlich, dass vier von fünf Klassen, welche den Unterricht mit dem whiteboard am höchsten bewerteten, am wenigsten das Board selbst nutzen, sprich berühren konnten ("Somewhat surprisingly, four of the five classes that ranked the use of the whiteboard the highest (3.5, 3.5, 3.54, 3.55) were the four classes where students were allowed to interact with the board the least.")
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 01.10.2010Dieser Text erwähnt ...
Fragen KB IB clear | Fördern interaktive Whiteboards das Lernen? |
Begriffe KB IB clear | action researchaction research , Interaktive Whiteboardsinteractive whiteboard |
Zitationsgraph
2 Erwähnungen
- Embedding ICT In The Literacy And Numeracy Strategies - Final Report (Steve Higgins, Chris Falzon, Ian Hall, David Moseley, Fay Smith, Heather J. Smith, Kate Wall) (2005)
- Interaktive Whiteboards - Überblick und Einsatzmöglichkeiten im Unterricht (Diana Wieden-Bischof) (2008)
Volltext dieses Dokuments
Student Engagement, Visual Learning and Technology: Artikel als Volltext (: , 33 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.