Consumer Citizens OnlineStructure, Agency, and Gender in Online Participation
Rebekah Willett
Zu finden in: Youth, Identity, and Digital Media (Seite 49 bis 69), 2007
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Zusammenfassungen
This chapter examines identity within the context of online consumer cultures. The focus is on cultures that involve young people contributing to online media, through written text, images, and music. The chapter explores the tension that underlies many debates about young people's online activities, between seeing young people as acted upon by societal forces (structures) and seeing them as independent actors in their own right (as having agency). The aim of this chapter is to look past a structure-agency dichotomy, and to see how social structure and human agency act through each other. The chapter discusses research on young people as consumers and theories of identity as related to online consumer culture, and then relates this research to a study of girls' online activities, looking specifically at interactive fashion design Web pages.
Von Rebekah Willett im Buch Youth, Identity, and Digital Media (2007) im Text Consumer Citizens Online Dieser Text erwähnt ...
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Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.