/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Assessing the intention to use technology among pre-service teachers in Singapore and Malaysia

A multigroup invariance analysis of the Technology Acceptance Model (TAM)
Timothy Teo, Chwee Beng Lee, Ching Sing Chai, Su Luan Wong
Erstpublikation in: Computers & Education, Volume 53 Issue 3, November, 2009
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This study assesses the pre-service teachers' self-reported future intentions to use technology in Singapore and Malaysia. A survey was employed to validate items from past research. Using the Technology Acceptance Model (TAM) as a research framework, 495 pre-service teachers from Singapore and Malaysia responded to an 11-item questionnaires containing four constructs: intention to use (ITU), attitude towards computer use (ATCU), perceived usefulness (PU), and perceived ease of use (PEU). Structural equation modelling (SEM) was employed as the main method of analysis in this study. A multi-group analysis of invariance was performed on the two samples. The results show that configural and metric invariance were fully supported while scalar and factor variance invariance were partially supported, suggesting that the 11-item measure of the TAM may be robust across cultures and that the factor loading pattern and factor loadings appeared to be equivalent across the cultures examined. While all the paths in the structural model were significant, the variance accounted for in the dependent variable (ITU) was much larger in the Malaysian sample relative to the Singaporean sample.
Von Timothy Teo, Chwee Beng Lee, Ching Sing Chai, Su Luan Wong im Text Assessing the intention to use technology among pre-service teachers in Singapore and Malaysia (2009)

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
LehrerInteacher , technology acceptance model (TAM)technology acceptance model

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.