Collaborative Learning through Practices of Group Cognition
Zu finden in: CSCL 2009, 2009
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
While there is evidence that collaborative learning consists largely of group-level
practices, there has been little analysis and description of these processes as such; learning has
generally been studied at the individual unit of analysis. Our research, in contrast, focuses on
describing the interactional small-group practices that take place in learning contexts. This
paper considers these practices and how they work together to form the foundation for
effective collaborative learning activities. It analyzes collaborative learning activities in a
paradigmatic CSCL setting to discuss such small-group practices as: resolving cognitive
conflict, pursuing inquiry, maintaining a group problem space and coordinating multiple
modes of reasoning. These have broad implications for foundational issues of temporality,
indexicality and group cognition.
Von Gerry Stahl im Konferenz-Band CSCL 2009 (2009) im Text Collaborative Learning through Practices of Group Cognition Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Jean Lave , Daniel L. Schwartz , Gerry Stahl , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Etienne Wenger | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , HCI/MMI (Human-Computer-Interaction)Human-Computer-Interaction , Lernenlearning , VMT | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.