Development of an Educational System to Control Robots for All StudentsToshiyuki Kamada, Hiroyuki Aoki, Shuji Kurebayashi, Yoshikazu Yamamoto
Publikationsdatum:
Zu finden in: Informatics Education - Supporting Computational Thinking (Seite 63 bis 74), 2008
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Machines controlled by computers are spreading in almost all areas of our society. However, students are not aware of the
existence of such devices. At present, we have developed an educational system for secondary schools that can implement realistic
computer controlled, autonomous mechanics. The system is composed of a controller board as hardware and a structured control
language on top of the Dolittle programming language as software. Mechanics controlled by the controller board can be arranged
according to the teacher’s wishes. The biggest contribution of our system is its low-cost; students can bring their work home
and use the system. In this paper, the design concept of our educational system and the design details are described. We then
include the results of a survey which was taken at workshops for lower secondary school teacher
Von Toshiyuki Kamada, Hiroyuki Aoki, Shuji Kurebayashi, Yoshikazu Yamamoto im Konferenz-Band Informatics Education - Supporting Computational Thinking im Text Development of an Educational System to Control Robots for All Students (2008) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
Development of an Educational System to Control Robots for All Students: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 176 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.