Tablet PCChanging the Way Students Learn and Teachers Teach at Villa Duchesne/Oak Hill School
Stephanie Moore, Claudia Dicken
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A journey through 1:1 computing and the Tablet PC explained through the experiences of Villa Duchesne/Oak Hill School. Villa Duchesne/Oak Hill School is a JK12 independent, Catholic, private school located west of St. Louis, Missouri. Villa Duchesne is an all female college preparatory school for grades 712. Oak Hill School is our JK6 counterpart. Since the topic of penbased computing appears to be of high interest to many outside our community, the agenda will focus on a testimony of the pedagogy and methodology of using the Tablet in 1:1 computing, as well as how the School came to the decision (the driving forces), preparations for implementation, things learned, expansion plans, and results to date. Particular topics discussed will cover teacher development, preparation of the school’s facility, and model examples of use in several content areas. This IS about the students, teachers, impact, and growth using the Tablet PC.
Von Stephanie Moore, Claudia Dicken im Text Tablet PC (2006) Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Ein Notebook pro StudentIn (ENpS) , One-to-One-ComputingOne-to-One-Computing , Tablet PCTablet PC , Tablet PCs in educationTablet PCs in education |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | DyKnow, Notebook, Notebooks an Schulen |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- The Tablet PC Classroom - Erasing Borders, Stimulating Activity, Enhancing Communication (Judy Sneller) (2007)
Volltext dieses Dokuments
Tablet PC: Artikel als Volltext (: , 211 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2014-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.