Why Girls PlayResults of a Qualitative Interview Study with Female Video Game Players
Leonard Reinecke, Sabine Trepte, Katharina-Maria Beh
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Qualitative interviews with 7 female players were conducted to gather information on the motives and attitudes of female users of video and computer games. Participants were asked about the importance of different gratifications of game play, critical incidents that initiated their interest in games and their perceived competence in the use of computer technology. Special attention was paid to potential shortcomings of contemporary video and computer games in addressing female players specific needs and the question whether female users can identify with in-game characters of today’s computer games. The results indicate that the motive to win is of minor importance for female players. Additionally, many interviewees reported a lack of support for their hobby, especially from same-sex friends. Identification with the avatar is an important component of the gaming experience for the female players in this study. At the same time, contemporary computer games that are often situated in primarily masculine contexts (e.g. war, competition) make it difficult for female users to identify with in-game characters.
Von Leonard Reinecke, Sabine Trepte, Katharina-Maria Beh im Text Why Girls Play Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Avataravatar , Computercomputer , Computerspielecomputer game , GenderGender , Geschlechterrollen , Gewaltviolence , Interaktioninteraction , Primacy-Effekt , Spielgame |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Recency-Effekt |
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Computerspiele(n) in der Familie - Computerspielesozialisation von Heranwachsenden unter Berücksichtigung genderspezifischer Aspekte (Claudia Lampert, Christiane Schwinge, Rudolf Kammerl, Lena Hirschhäuser) (2012)
Volltext dieses Dokuments
Why Girls Play: Artikel als Volltext (: , 123 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2012-06-13) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.