A group based system for group based learning
Colin Allison, David McKechan, Alan Ruddle
Zu finden in: Euro-CSCL, 2001
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
TAGS, the Tutor and Groups Support Scheme, is an inter-disciplinary, inter-institutional project, which brings together software systems builders, subject-specialists and educational content developers. Collaborative Learning is central to the pedagogical goals of TAGS, and this has lead to the concept of groups being used as a fundamental organising principle. Groups form the basis of (i) privileges and access control, (ii) information dissemination and event awareness, (iii) teamwork involving shared, multi-user educational resources, (iv) online management of group learning, (v) user-centric portal generation, and (vi) replicated servers. The technical implications of this heavy reliance on the group abstraction are described and example resources within the TAGS framework are given to illustrate different applications of its group-based methodology. The examples are taken from live systems, which are in current use as part of accredited degree courses at several Scottish HEIs.
Von Colin Allison, David McKechan, Alan Ruddle im Konferenz-Band Euro-CSCL (2001) im Text A group based system for group based learning Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | AwarenessAwareness , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Informationinformation , Lernenlearning , Managementmanagement , Softwaresoftware |
Volltext dieses Dokuments
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.