An Information-Oriented Approach to Informatical EducationErstpublikation in: Informatics in Education,
1 (2002), pp 31-42
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Zusammenfassungen
After a discussion of the experiences with the integrated concept of Basic Information-Technical Education in the different variations implemented by the 16 German states and some considerations of the basic subjects and structure of Informatical Education we present a comprehensive, information-oriented overall concept for Informatical Education. This concept is based on the four guidelines: interaction with informatics systems, operating principles of informatics systems, informatics modelling, interaction between informatics systems, individuals and society and provides detailed proposals for the learning objectives every age group of school education.
Von Norbert Breier, Peter Hubwieser im Text An Information-Oriented Approach to Informatical Education (2002) Bemerkungen
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Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Norbert Breier , Peter Hubwieser , Fachausschuss 7.3 Informatische Bildung in Schulen der GI , Norbert Wiener | |||||||||||||||||||||||||||
Aussagen KB IB clear | Informatikunterricht ist so wichtig wie Physik-, Chemie- oder Biologieunterricht | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
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Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.