New Evidence on Classroom Computers and Pupil Learning Joshua Angrist, Victor Lavy
Publikationsdatum:
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
How technology affects learning has been at the centre of recent debates over educational inputs.
In 1994, the Israeli State Lottery sponsored the installation of computers in many elementary and
middle schools. This programme provides an opportunity to estimate the impact of computerisation
on both the instructional use of computers and pupil achievement. Results from a survey of
Israeli school-teachers show that the influx of new computers increased teachers’ use of computer-
aided instruction (CAI). Although many of the estimates are imprecise, CAI does not
appear to have had educational benefits that translated into higher test scores.
Von Joshua Angrist, Victor Lavy im Text New Evidence on Classroom Computers and Pupil Learning (2002) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | Larry Cuban , Chen-Lin Kulik , James A. Kulik , Todd Oppenheimer , Burrhus F. Skinner , Clifford Stoll | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Was bringt Computereinsatz in der Schule? | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | CAIcomputer aided instruction | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Computers and Student Learning - Bivariate and Multivariate Evidence on the Availability and Use of Computers at Home and at School (Thomas Fuchs, Ludger Wößmann) (2004)
Volltext dieses Dokuments
New Evidence on Classroom Computers and Pupil Learning: Artikel als Volltext (: , 459 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.