/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Understanding Collaborative Computational Thinking

Bushra Chowdhury
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 251 bis 252), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this paper I discuss my doctoral research which aims to better understand collaborative computational thinking (CT). In order to be successful in the 21st century, skills such CT (understanding and applying computational concepts) are indispensable for people across all ages and disciplines. One can learn computational concepts by taking a traditional course offered in a school or by self-guided learning through an online platform. Whatever the form of learning, computational concepts can be difficult to fully comprehend for novices. Collaborative learning has been considered effective in reducing learner's anxiety and in helping struggling learners overcome common learning difficulties. The proposed dissertation study aims to investigate how collaboration impacts learning of CT across both classroom setting and in an online learning community. This paper briefly describes the motivation and outline of my proposed dissertation study, the overarching research questions, the data currently collected, and my data analysis methodologies.

Von Bushra Chowdhury im Konferenz-Band ICER 2015 im Text Understanding Collaborative Computational Thinking (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Lernenlearning, Motivationmotivation

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Understanding Collaborative Computational Thinking: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 681 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 4
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 13312311
20162017