/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Enhancement of learning programming experience by novices using mobile learning

mobile learning in introductory programming lectures
Wafaa Alsaggaf
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 151 bis 152), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

In order for computer programming students to acquire conceptual understanding as well as practical skills, it is important to follow a learning paradigm that includes a hands-on and practical approach. However, the traditional lecture format does not fully encourage active learning. While most students today own and use mobile devices (such as laptops), these devices are not obviously utilised as practical learning aids in lectures. This thesis evaluates the potential of a teaching approach delivers theoretical and practical components together in a lecture environment using students' mobile devices. It explores the potential enhancement of the learning experience of students in programming.

Von Wafaa Alsaggaf im Konferenz-Band ICER 2012 im Text Enhancement of learning programming experience by novices using mobile learning (2012)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, mobile learningmobile learning, Programmierenprogramming

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Enhancement of learning programming experience by novices using mobile learning: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 363 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 4
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1211231621
20162017