/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Using peer review to teach software testing

Joanna Smith, Joe Tessler, Elliot Kramer, Calvin Lin
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 93 bis 98), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper explains how peer review can be used to teach software testing, an important skill that is typically not carefully taught in most programming courses. The goals of such peer review are (1) to frame testing as a fun and competitive activity, (2) to allow students to learn from each other, (3) to demonstrate the importance of testing by uncovering latent bugs in the students' code, and (4) to provide a mechanism for evaluating testing skills. This paper explains how we added peer review to an honors data structure course without significantly reducing its heavy programming load. We evaluate our intervention by summarizing surveys of student attitudes taken throughout the course.

Von Joanna Smith, Joe Tessler, Elliot Kramer, Calvin Lin im Konferenz-Band ICER 2012 im Text Using peer review to teach software testing (2012)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
peer reviewpeer review, Softwaresoftware

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Using peer review to teach software testing: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 510 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 3
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 2121121
20162017