/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Through the eyes of instructors

a phenomenographic investigation of student success
Päivi Kinnunen, Robert McCartney, Laurie Murphy, Lynda Thomas
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2007 (Seite 61 bis 72), 2007
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

In this paper we present a phenomenographic analysis of computer science instructors' perceptions of student success. The factors instructors believe influence student success fell into five categories which were related to: 1) the subject being taught, 2) intrinsic characteristics of the student, 3) student background, 4) student attitudes and behaviour and 5) instructor influence on student development. These categories provide insights not only into how instructors perceive students, but also how they perceive their own roles in the learning process. We found significant overlap between these qualitative results, obtained through analysis of semi-structured interviews, and the vast body of quantitative research on factors predicting student success. Studying faculty rather than students provides an alternative way to examine these questions, and using qualitative methods may provide a richer understanding of student success factors.

Von Päivi Kinnunen, Robert McCartney, Laurie Murphy, Lynda Thomas im Konferenz-Band ICER 2007 im Text Through the eyes of instructors (2007)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Through the eyes of instructors: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 395 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 2111
20162017