/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Role of Social Interaction in the Development of Higher-Order Thinking in Logo Environments

Douglas H. Clements, Bonnie K. Nastasi
Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 229 bis 248), 1992
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computer-Based Learning Environments and Problem SolvingThis paper reviews research examining the role of social processes as mediators of the effects of Logo computer programming on elementary-grade students´ higher-order thinking. Specifically, we examined the extent to which engagement in conflicts or disagreements during problem solving with Logo accounted for cognitive gains. In three separate studies, students were observed working in pairs in Logo and control (computer-assisted instruction) environments and behaviors reflecting conflict and its resolution were identified. After completion of the computer sessions, students were administered problem-solving posttests. Overall, results suggest that Logo facilitates conflict resolution and development of higher-order thinking. Furthermore, the enhancement of cognitive skills may be mediated by engagement in specific conflict resolution strategies that are engendered by the Logo environment. Specifically, the critical social process fostered by Logo may be the interpersonal coordination of divergent ideas. This research advances our understanding of the specific features of Logo computer environments that foster changes in higher-order thinking and extends existing theory by suggesting that specific types of interpersonal conflict resolution facilitate cognitive growth.
Von Douglas H. Clements, Bonnie K. Nastasi im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text The Role of Social Interaction in the Development of Higher-Order Thinking in Logo Environments

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Denkenthinking, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Programmierenprogramming

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.