/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Pedagogical Agents

George Veletsianos, Gregory S. Russell
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this chapter we synthesize the pedagogical agent literature published during 2005-2011. During these years, researchers have claimed that pedagogical agents serve a variety of educational purposes such as being adaptable and versatile; engendering realistic simulations; addressing learners´ sociocultural needs; fostering engagement, motivation, and responsibility; and improving learning and performance. Empirical results supporting these claims are mixed, and results are often contradictory. Our investigation of prior literature also reveals that current research focuses on the examination of cognitive issues through the use of experimental and quasi-experimental methods. Nevertheless, sociocultural investigations are becoming increasingly popular, while mixed methods approaches, and to a lesser extent interpretive research, are garnering some attention in the literature. Suggestions for future research include the deployment of agents in naturalistic contexts and open-ended environments, and investigation of agent outcomes and implications in long-term interventions.
Von George Veletsianos, Gregory S. Russell im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Pedagogical Agents

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Pedagogical Agents: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 361 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 21121211
201520162017