/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Methods for Large-Scale International Studies on ICT in Education

W. J. Pelgrum, Tjeerd Plomp
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

International comparative assessment is a research method applied for describing and analyzing educational processes and outcomes. They are used to ‘describe the status quo´ in educational systems from an international comparative perspective. This chapter reviews different large scale international comparative studies on IT in education and particularly addresses The Computers in Education Study (COMPED) and the Second International in Education Studies (SITES). The chapter addresses the major concepts and indicators that are addressed, design issues, potential outputs and recommendations for future international comparative studies on ICT in education.
Von W. J. Pelgrum, Tjeerd Plomp im Buch International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2009) im Text Methods for Large-Scale International Studies on ICT in Education

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Methods for Large-Scale International Studies on ICT in Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 262 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 311111121111211112
20132014201520162017