/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

International Large-Scale Computer-Based Studies on Information Technology Literacy in Education

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThe first international large-scale study in Information Technology (IT) literacy was conducted in 1987, and a broad range of studies that assess IT literacy and related areas of digital learning have followed. This chapter discusses recent developments in international large-scale studies of IT literacy-related achievement with a focus on their shared necessary attributes and the associated challenges with operationalizing these attributes in the test instruments. Two key attributes addressed are: (i) that the test contents reflect real-world use of Information and Communications Technology (ICT) and (ii) that the tests make use of the dynamic functionality and multimodal opportunities afforded by the computer-based environment. Challenges associated with these attributes include ensuring that the individual tasks within each assessment are independent of each other, maintaining a standardized test-taker experience, providing test-takers with plausible feedback from the computer-based environment, and maintaining construct validity. Examples are discussed of how the common challenges in creating the test instruments are addressed in the design of the instruments with some further discussion of possible future directions in large-scale international studies related to IT literacy.
Von Julian Fraillon im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text International Large-Scale Computer-Based Studies on Information Technology Literacy in Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Ainley, Stefania Bocconi, Esther Care, Augusto Chioccariello, Giuliana Dettori, Katja Engelhardt, Anusca Ferrari, Julian Fraillon, Tim Friedman, Eveline Gebhardt, Patrick Griffin, B. Haßler, S. Hennessy, Robert B. Kozma, L. Major, Barry McGaw, W. J. Pelgrum, Tjeerd Plomp, I.A.M. Janssen Reinen, Wolfram Schulz

Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), computational thinkingcomputational thinking, Informationstechnikinformation technology
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1993 local web  Schools, Teachers, Students and Computers9800
2003 Technology, Innovation, and Educational Change (Robert B. Kozma) 32000
2009 International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 7, 9, 9, 5, 10, 2, 4, 7, 2, 5, 3, 811222981145
2011 local  Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) 2, 6, 8, 4, 20, 1, 3, 8, 2, 3, 1, 725627739
2013 local web  International Computer and Information Literacy Study (Julian Fraillon, Wolfram Schulz, John Ainley) 9, 10, 10, 5, 16, 1, 3, 12, 1, 5, 3, 540195803
2014 local web  Preparing for Life in a Digital Age (Julian Fraillon, John Ainley, Wolfram Schulz, Tim Friedman, Eveline Gebhardt) 2, 7, 5, 10, 4, 10, 1, 3, 7, 4, 6, 855548827
2016 local web  Developing Computational Thinking in Compulsory Education (Stefania Bocconi, Augusto Chioccariello, Giuliana Dettori, Anusca Ferrari, Katja Engelhardt) 2, 8, 3, 10, 2, 21, 2, 7, 10, 2, 3, 616276412
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2009 local web  Methods for Large-Scale International Studies on ICT in Education (W. J. Pelgrum, Tjeerd Plomp) 2, 1, 2, 1, 2, 4, 1, 3, 1, 2, 3, 3113136
2015 local web  Tablet use in schools (B. Haßler, L. Major, S. Hennessy) 2, 9, 6, 3, 8, 6, 14, 2, 7, 10, 4, 512235411

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.