The interplay between rich and big data in programming education researchHieke Keuning
Publikationsdatum:
Zu finden in: DELFI 2024, 2024
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Zusammenfassungen
To conduct solid research on how students learn programming, we need both ‘rich data’ and ‘big data’. In the past decades, researchers have been collecting both types of data, such as large datasets of programs written by students, containing numerous mistakes, but also more fine-grained data, such as verbalizations of what students were thinking when solving a challenging programming problem. While there is an interplay between these two types of data, they are typically used to answer different questions. There are also several existing datasets available for conducting programming education research, however, these are more often ‘big’ rather than ‘rich’, and it is not trivial to find and use them. In this talk I will show several examples of my research, in which I have (re)used datasets to study aspects of how students learn to program, discussing the need for collecting, analyzing and sharing big as well as rich data.
Von Hieke Keuning im Konferenz-Band DELFI 2024 im Text The interplay between rich and big data in programming education research (2024) Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Sally Fincher , Anthony V. Robins | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | big databig data , Bildungeducation (Bildung) , Fehlererror , Programmierenprogramming | ||||||||||||||||||
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The interplay between rich and big data in programming education research: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI (: , 142 kByte; : ) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.