Introducing Informatics in Primary Education: Curriculum and Teachers’ PerspectivesValentina Dagienė, Tatjana Jevsikova, Gabrielė Stupurienė
Zu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 83 bis 94), 2019
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Zusammenfassungen
Informatics and especially its nowadays leading part, computational thinking, becomes an important and universal competence within the debate on 21st century skills and addresses the concepts and learning goals of Informatics (Computing or Computer Science). There are initiatives appearing worldwide that tend to include Informatics into early education. In this paper, we analyze implementation of Informatics as well as developing computational thinking competence on a primary school level. We survey the situation on Informatics in primary education in different countries (52 countries included), discuss the structure of draft curriculum for Informatics in primary education developed in Lithuania, and study primary teachers’ readiness to integrate Informatics into primary education.
Von Valentina Dagienė, Tatjana Jevsikova, Gabrielė Stupurienė im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Introducing Informatics in Primary Education: Curriculum and Teachers’ Perspectives Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
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Introducing Informatics in Primary Education: Curriculum and Teachers’ Perspectives: Artikel als Volltext @ Springer (: , 776 kByte; : ) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.