Implementing a Portable Learning Lab on Artificial Intelligence: It’s AI in a Box!Zu finden in: Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (Seite 26 bis 39), 2023
|
|
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper describes the conception, design, and first evaluation attempts of a learning lab on artificial intelligence (AI). The learning lab, which consists of 25 learning activities, aims to teach the central concepts of AI and its applications in everyday life, industry, and research. To design the learning arrangements, major concepts of AI were selected based on the literature and made accessible to the students through playful experiments. In addition, research- and industry-related activities were created in cooperation with experts. In the research-led development process, prototypes of the learning activities were tested with students and improved based on their feedback. An evaluation concept was created and used to assess the final activities.
Von Annabel Lindner, Marc Berges, Mathias Rösch, Florian Franke im Konferenz-Band Informatics in Schools. Beyond Bits and Bytes: Nurturing Informatics Intelligence in Education (2023) im Text Implementing a Portable Learning Lab on Artificial Intelligence: It’s AI in a Box! Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Annabel Lindner | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , Lernenlearning | ||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Intelligenz |
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Implementing a Portable Learning Lab on Artificial Intelligence: It’s AI in a Box!: Artikel als Volltext @ Springer (: , 2264 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.