Virtual Reality-based Digital Reusable Learning Objects in Healthcare Training (ViRDiPA): 360°-Video TrainingsLeonard Meyer, Thies Pfeiffer
Zu finden in: DELFI 2020 (Seite 371 bis 372), 2020
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Zusammenfassungen
Training and education in Virtual Reality has become a widely discussed field in research and teaching. One decisive aspect is the efficient creation of content. Especially creating detailed virtual 3D environments and integrating specific training procedures is usually time consuming and/or expensive. Furthermore, these scenarios often cannot be created by the trainers themselves. The goal of the project is therefore to enable instructors and teachers to quickly create their own trainings using pre-created content (Digital Reusable Learning Objects) and 360°-images for easy virtual environment creation. Based on a developed and evaluated concept, an authoring tool is to be created to enable this generation of educational content in the field of healthcare. Important parts of the development are enabling of multi-user interaction and integration into existing learning management systems.
Von Leonard Meyer, Thies Pfeiffer im Konferenz-Band DELFI 2020 (2020) im Text Virtual Reality-based Digital Reusable Learning Objects in Healthcare Training (ViRDiPA): 360°-Video Trainings Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System , LehrerInteacher , Virtual Realityvirtual reality |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Schule, Unterricht, Virtualität |
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Virtual Reality-based Digital Reusable Learning Objects in Healthcare Training (ViRDiPA): 360°-Video Trainings: Konferenzbeitrag als PDF (: , 120 kByte; : ) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.