/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Applying the Lens of Science Capital to Understand Learner Engagement in Informal Maker Spaces

Heather King, Elizabeth A. C. Rushton
Zu finden in: Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (Seite 15 bis 31), 2020 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT EraOpportunities for young people to participate in making activities—either within school-based learning or within the growing number of makerspaces being established outside of formal education—have increased dramatically in recent years. Whilst some have advocated young people’s participation in makerspaces as an opportunity to democratise access to STEM learning, it is also acknowledged that these spaces reproduce patterns of inequitable participation found in other science-related settings. An underpinning framework that builds on the concept of science capital and the principles of the science capital teaching approach may help a better understanding of this issue. Drawing on data from observations and interviews conducted in a UK-based makerspace, we argue that science capital pedagogic principles are evident in makerspaces and, when enacted, help to create an environment where young people feel valued and better able to participate in making and coding activities. We argue that small changes to practice in the design and facilitation of makerspaces could result in such spaces being more equitable and socially just.
Von Heather King, Elizabeth A. C. Rushton im Buch Non-Formal and Informal Science Learning in the ICT Era (2020) im Text Applying the Lens of Science Capital to Understand Learner Engagement in Informal Maker Spaces

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Corinne Büching , Margaret Honey , David Kanter , Lee Martin , Julia Walter-Herrmann

Begriffe
KB IB clear
kulturelles Kapital , Lernenlearning , maker movementmaker movement , Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2013 local  Design, Make, Play (Margaret Honey, David Kanter) 6, 2, 3, 8, 3, 5, 8, 9, 1, 2, 6, 3 12143556
2013   FabLab (Julia Walter-Herrmann, Corinne Büching) 3, 1, 9, 11, 2, 10, 8, 2, 1, 1, 10, 5 1765630
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2015 local web  The Promise of the Maker Movement for Education (Lee Martin) 81100

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.