A Boundary-Crossing Dialogue of Postformal FuturesZu finden in: Postformal Education (Seite 157 bis 186), 2016
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Zusammenfassungen
This chapter offers a series of dialogues beginning with interconnections—and distinctions—between cultural evolutionary approaches and developmental psychology approaches. The second set of dialogues identifies and maps the convergences and divergences between postformal reasoning and postformal pedagogies, including an analysis of the extent to which Kincheloe and Steinberg’s core postformal characteristics align with my theorised postformal reasoning qualities. I then begin a more complex mapping of all of the above relationships to explore how the postformal reasoning qualities and postformal pedagogies intersect with the four evolutionary themes discussed in Chapter 5. Finally, I distil four core pedagogical values: love, life, wisdom and voice—the heart of my postformal education philosophy, which supports the development of higher stages of reasoning.
Von Jennifer M. Gidley im Buch Postformal Education (2016) im Text A Boundary-Crossing Dialogue of Postformal Futures Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ken Wilber | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Konvergenzconvergence , Philosophiephilosophy , Psychologiepsychology | |||||||||||||||||||||||||||
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A Boundary-Crossing Dialogue of Postformal Futures: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 127 kByte; : ) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.