Postformal in Education: Beyond the Formal Factory ModelZu finden in: Postformal Education (Seite 133 bis 156), 2016
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Zusammenfassungen
I first introduce three evolutionary waves of educational initiatives that have occurred over the last hundred years. Before identifying numerous postformal pedagogies—and showing how they align to postformal reasoning qualities—I discuss the educational theory of “postformalism” developed by Joe Kincheloe and Shirley Steinberg. I then introduce other leading educational innovators who are developing evolutionary approaches. Finally, I offer a more complex mapping of the relationships among the four evolutionary themes, the postformal qualities that relate to them and the diversity of postformal educational discourses. A major aim of the chapter is to map these different approaches, explore relationships among them and reflect this out into the broader education discourse.
Von Jennifer M. Gidley im Buch Postformal Education (2016) im Text Postformal in Education: Beyond the Formal Factory Model Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ivan Illich , Maria Montessori , Edgar Morin , Rudolf Steiner , Robert J. Sternberg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung) , Theorietheory | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Postformal in Education: Beyond the Formal Factory Model: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 163 kByte; : ) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.