Psychological Development: Child and AdolescentZu finden in: Postformal Education (Seite 45 bis 69), 2016
|
|
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This chapter focuses on the psychological, particularly cognitive, dimension of the evolution of consciousness. After introducing the concept of psychological development, I discuss some of the challenges in researching the evolution of consciousness from the psychological standpoint and point to the need for a transdisciplinary approach. I present an overview of child and adolescent cognitive development pointing to the limitations of Piaget’s model, and then introduce some evidence of widespread changes in thinking occurring across the knowledge sector over the last hundred years: megatrends of the mind. The purpose of the chapter is to create conceptual bridges between psychological development and the futures of education.
Von Jennifer M. Gidley im Buch Postformal Education (2016) im Text Psychological Development: Child and Adolescent Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Ludwig von Bertalanffy , Gloria DeGaetano , Dave Grossman , Edgar Morin , Ken Wilber | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Bewusstseinconsciousness , Bildungeducation (Bildung) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
|
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Psychological Development: Child and Adolescent: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 133 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.