The Implementation of Mobile Learning in Asia: Key Trends in Practices and ResearchDaniel Churchill, Mark Pegrum, Natalia Churchill
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 817 bis 857), 2018
|
|
Zusammenfassungen
This chapter explores the implementation of mobile learning in Asia, with a particular emphasis on K12 education. A series of 17 individually authored or co-authored country-by-country reports gives an overview of the penetration of mobile devices and the mobile Internet in society and in education. These reports indicate the ways in which such technologies are and are not being employed in teaching and learning, reflecting on the roles of the public and private sectors as well as schools and teachers in their implementation. Common mobile educational practices and their pedagogical underpinnings are outlined, as are associated research projects and publications. The chapter concludes by integrating insights from these reports to establish key regional trends and make recommendations for future mobile learning research.
Von Daniel Churchill, Mark Pegrum, Natalia Churchill im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text The Implementation of Mobile Learning in Asia: Key Trends in Practices and Research Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Edmodo , mobile learningmobile learning , Textiles und technisches Gestalten (TTG) |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Implementation of Mobile Learning in Asia: Key Trends in Practices and Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 619 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.