/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

The Implementation of Mobile Learning in Asia: Key Trends in Practices and Research

Daniel Churchill, Mark Pegrum, Natalia Churchill
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary EducationThis chapter explores the implementation of mobile learning in Asia, with a particular emphasis on K12 education. A series of 17 individually authored or co-authored country-by-country reports gives an overview of the penetration of mobile devices and the mobile Internet in society and in education. These reports indicate the ways in which such technologies are and are not being employed in teaching and learning, reflecting on the roles of the public and private sectors as well as schools and teachers in their implementation. Common mobile educational practices and their pedagogical underpinnings are outlined, as are associated research projects and publications. The chapter concludes by integrating insights from these reports to establish key regional trends and make recommendations for future mobile learning research.
Von Daniel Churchill, Mark Pegrum, Natalia Churchill im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text The Implementation of Mobile Learning in Asia: Key Trends in Practices and Research

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Edmodo , mobile learningmobile learning , Textiles und technisches Gestalten (TTG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW The Implementation of Mobile Learning in Asia: Key Trends in Practices and Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 619 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.