Distance and Flexible Learning in the Twenty-First CenturyRoumen Nikolov, Kwok-Wing Lai, Evgenia Sendova, Herma Jonker
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 685 bis 699), 2018
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Zusammenfassungen
With the huge increase in Internet connectivity and mobility of learning devices, learning can now become much more flexible. In this chapter, we discuss how new technologies can afford personalized learning, and in particular, how curriculum flexibility is supported by the use of technologies. We frame curriculum flexibility in terms of what, how, where, and when learning takes place. Advances in curriculum flexibility are reviewed and the elements and dimensions of a flexible curriculum addressing learner diversities are discussed. Some of the issues and challenges of flexible and distance learning are also discussed in this chapter.
Von Roumen Nikolov, Kwok-Wing Lai, Evgenia Sendova, Herma Jonker im Buch Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (2018) im Text Distance and Flexible Learning in the Twenty-First Century Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Barbara Bray , Jay Cross , Gerald Knezek , Kathleen McClaskey , Joke Voogt | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | distance learning / Fernunterrichtdistance learning , social network analysissocial network analysis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
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Distance and Flexible Learning in the Twenty-First Century: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 273 kByte; : ) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.