How Engaged are Our Students?Using Analytics to Identify Students At-risk
Tony Williams, Jason Morton, Peter Kilgour, Maria Northcote
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 27.04.2019
Learning Management System (LMS) analytics have become an area of increasing interest and development. The potential to better understand our students’ levels of engagement provided by the systems have, to date, has been underutilized information resources. The study reported here looks at the relationship of student and staff engagement in the LMS and considers the levels of predictability in student behavior leading to failure. Also considered is the impact of the lecturer on the student engagement of poor and high performing students.
Von Tony Williams, Jason Morton, Peter Kilgour, Maria Northcote im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text How Engaged are Our Students? Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | dropoutdropout , Hochschulehigher education institution , Learning Management System (LMS) / LernplattformLearning Management System , Motivationmotivation |
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Universität |
Volltext dieses Dokuments
How Engaged are Our Students? Using Analytics to Identify Students At-risk: Volltext als PDF (: , 236 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.