/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Collaborative Document Authoring as an E-Learning Component

Nikolai Scerbakov, Frank Kappe, Vadim Pak
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit April 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

An effective learning management system (LMS) is a vital component of an overall E-Learning infrastructure in universities nowadays. In the simplest case, Learning Management System can be seen as a structured repository of courseware materials provided with additional communication facilities such as discussion forum, annotations, chats, etc. In the more complex cases, LMS implements different training scenarios where communication and collaboration plays a very important role. In this paper, we describe a so-called Authoring Room scenario. The Authoring Room component provides an environment for online collaborative authoring of textual documents. Since many cloud services allow users to edit textual documents in collaboration, the scenario is implemented on the base of the cloud service called Etherpad.
Selection of this service was mainly justified by the university rule that explicitly prohibits uploading students' assignments onto third-party servers without explicit written permission from the students. Etherpad is the only cloud service that allows installing the software and database on a local university server.
Another crucial advantage of Etherpad is existing of modern Application Programming Interface (API) and absence of an own authentication schema. This allows Etherpad to be seamlessly embedded into an LMS and extend it with real-time functionality.
The e-learning scenario and preliminary results are described in this paper.
Von Nikolai Scerbakov, Frank Kappe, Vadim Pak im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Collaborative Document Authoring as an E-Learning Component

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.