Practical Thinking while ProgrammingA Deweyan Approach to Knowledge in Computer Science
Kristina Von Hausswolff
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2018 (Seite 268 bis 269), 2018
|
|
Zusammenfassungen
Digital competencies are important in today's schools. This can mean practical programming skills as well as more conceptual thinking tool developed within the discipline of computer science. Central to my research interests is the specific situation when students encounter programming for the first time. The complex dependencies between practice and theory in the computer lab are analyzed from a pragmatic perspective. My focus is on actions and the situational thinking while doing programming, that is, 'practical thinking'. This situation is being researched both in naturalistic and controlled settings. A pair-programming setting highlights both the interaction with the programming language, the software, and with the Computer Science tradition. One preliminary finding is the importance of resources directed to the problem at hand, including the importance of timing-which could be framed in terms of the Deweyan concept of inquiry.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik) |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Practical Thinking while Programming: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 776 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.