Using Dungeons and Dragons to Integrate Curricula in an Elementary ClassroomAlexandra Carter
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 329 bis 346), 2012
|
|
Zusammenfassungen
This chapter outlines the creation and implementation of a third-grade student-initiated, teacher-directed game design project. The project was initially undertaken to address challenges faced within the classroom, including students’ lack of interest and confidence in math and the math program itself. The students decided that they would like to adapt Dungeons and Dragons for their classroom project, which presented a unique opportunity to integrate the content and skill objectives in math, social studies, and writing into the design and play of the game. Students decided which elements of the game to adapt, what steps to take to achieve these goals, and how to play their game. The teacher provided materials, asked questions, and assessed the students’ progress to ensure that these cross-curricula goals were achieved. While all of the students benefited from engaging with this project, significant positive outcomes were observed in many students who struggled in math, reading, writing, and social interaction.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Reggio-PädagogikReggio approach , Schuleschool |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Using Dungeons and Dragons to Integrate Curricula in an Elementary Classroom: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 315 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.