Using Serious Games for AssessmentAidan Sliney, Dave Murphy
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 225 bis 243), 2012
|
|
Zusammenfassungen
Assessment in education is the process of gathering, interpreting, recording, and using information about pupils’ responses to an educational tasNk (Gibbs, 2007, pp. 215–230). There are many common methods of assessment in use today; essay examination, multiple choice testing, written assignments, oral assessments, presentations, group projects, portfolios to name but a few. How do we know if one method would return a higher standard of assessment over another? How should we decide which method suits our assessment needs best? The main reason and function of assessment is to provide a balanced picture of the user’s strengths and weaknesses.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Portfolio , serious gamesserious games |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Using Serious Games for Assessment: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 644 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.