/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Serious Games for Health and Safety Training

Rafael J. Martínez-Durá, Miguel Arevalillo-Herráez, Ignacio García-Fernández, Miguel A. Gamón-Giménez, Angel Rodríguez-Cerro
Zu finden in: Serious Games and Edutainment Applications (Seite 107 bis 124), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Serious Games and Edutainment Applications

EUROSTAT figures show that 5720 people die in the European Union every year as a consequence of work-related accidents. Training in Health and Safety is indeed a key aspect to reduce this figure, and serious games constitute an effective method to provide this training. However, the development of this type of computer applications is a complex issue, requiring cross discipline knowledge on different areas, including instructional design, psychology, sociology, law, and computer graphics. Beyond the challenges already present in the development of non-educational computer games, serious games for health and safety are instructional tools. Therefore, they require an instructional design to cover specific educational issues, and knowledge on the health and safety regulations which are applicable in each particular context. In addition, these games have as their ultimate goal to increase the worker’s awareness about safety regulations and reduce the number and seriousness of accidents. Thus, the evaluation of this type of applications must be rather different from the evaluation of other games with a focus on entertainment. In this chapter we provide a description of existing serious games in the health and safety area, and describe major instructional and technological aspects related to the development of this type of training tools. Although technological developments will indeed increase the advantages of serious games as a means to deliver instruction in health and safety, we believe that the most challenging issues remain at the instructional side, and further research is still needed to maximize the effectiveness of this kind of training.

Von Rafael J. Martínez-Durá, Miguel Arevalillo-Herráez, Ignacio García-Fernández, Miguel A. Gamón-Giménez, Angel Rodríguez-Cerro im Buch Serious Games and Edutainment Applications (2012) im Text Serious Games for Health and Safety Training

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, serious gamesserious games

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Serious Games for Health and Safety Training: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 497 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.