Exploring the Relationship Between Technology Education and Educational SloydJonas Hallström
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 205 bis 217), 2017
|
|
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The aim of this chapter is to investigate the relationship between Technology education and Educational sloyd (slöjd) in Sweden from the early 1960s until today. It is concluded that the technology subject domain during this period has modernized and become broader and broader, including a systems component. Educational sloyd, on the other hand, partly contains modern, technology-related components but also partly remains a subject emphasizing knowledge and skills rooted in a rural society including elements such as manual handicraft, tool management, aesthetic skills, as well as personal development. The most notable difference between the two subjects lies in their philosophical foundations. Technology education is about various aspects of the human-made world. Its main interest is technology itself; what it is, how it evolves, and how we as humans conceive, design, use, and manage technology. Educational sloyd, on the other hand, is mainly about human development, human capabilities of creating, crafting, working, and developing. However, the curriculum overlap between the two subjects is strikingly similar, and a major part of sloyd can therefore also be seen as a part of the field of Technology education today.
Von Jonas Hallström im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Exploring the Relationship Between Technology Education and Educational Sloyd Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Curriculum / Lehrplancurriculum |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Lehrplan 21 |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Exploring the Relationship Between Technology Education and Educational Sloyd: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 225 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.