Modeling-First Approach for Computer Science InstructionKaren Doore
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 255 bis 256), 2015
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Zusammenfassungen
A Modeling-based pedagogical approach for curriculum design can provide useful framework for teaching computing concepts, particularly in courses that target novices. While modeling is a foundational pillar of computing, it is not typically a focus of introductory computing curricula. Our research proposes that modeling can provide a valuable conceptual framework for teaching abstract computing concepts when student learning is guided along a progression of increasingly formalized models. Our research focuses on student-constructed models to encourage collaborative discourse, which can help surface inconsistencies in student conceptual understanding. After exploring computing concepts through model-mediated activities, students can then extend their understanding through construction of creative representations of the target computing concepts. We are re-designing introductory computing curricula for students majoring in animation, game, and interaction design using this methodology. We argue that this pedagogical approach can be broadly applied, but may be particularly beneficial when designing curricula for students majoring in non-computing domains.
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Modeling-First Approach for Computer Science Instruction: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 642 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.