How Do Students Use Program Visualizations within an Interactive Ebook?Teemu Sirkiä, Juha Sorva
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 179 bis 188), 2015
|
|
Zusammenfassungen
We investigated students' use of program visualizations (PVs) that were tightly integrated into the electronic book of an introductory course on programming. A quantitative analysis of logs showed that most students, and beginners especially, used the PVs, even where the PV did not directly affect their grade. Students commonly spent more time studying certain steps than others, suggesting they used the PVs attentively. Nevertheless, substantial numbers of students appeared to gloss over some key animation steps, something that future improvements to pedagogy may address. Overall, the results suggest that integrating PVs into an ebook can promote student engagement and has been fairly successful in the studied context. More research is needed to understand the differences between our results and earlier ones, and to assess the generalizability of our findings.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
How Do Students Use Program Visualizations within an Interactive Ebook?: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 893 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.