Suppes: Drill and Practice and Rote LearningZu finden in: Computer Environments for Children, 1986
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Zusammenfassungen
The Computer, when used in education, has a way of exaggerating differences: Behaviorist educators become more behaviorist, and proponents of open education come to espouse greater degrees of freedom. A closer look at how Suppes uses the Computer to create leaming environments brings out in sharp relief some features and problems of the behaviorist approach to education. In this chapter a brief description of the elementary mathematics curriculum is given, followed by a discussion of the attractive features of this kind of leaming environment, including a discussion on the evaiuation and economics of such leaming environments. The concluding remarks focus on the weaknesses and paradoxes of this kind of leaming environment.
Von Cynthia Solomon im Buch Computer Environments for Children (1986) im Text Suppes: Drill and Practice and Rote Learning Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Behaviorismusbehaviorism , CAIcomputer aided instruction , Computercomputer , Lernenlearning , Mathematikmathematics |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Kognitivismus, Schule |
Zitate aus diesem Kapitel
The computer, when used in education, has a way of exaggerating differences: Behaviorist educators become more behaviorist, and proponents of open education come to espouse greater degrees of freedom.
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.