Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The primary goal of the emerging field of educational neuroscience and the broader movement called Mind, Brain, and Education is to join biology with cognitive science, development, and education so that education can be grounded more solidly in research on learning and teaching. To avoid misdirection, the growing worldwide movement needs to avoid the many myths and distortions in popular conceptions of brain and genetics. It should instead focus on integrating research with practice to create useful evidence that illuminates the brain and genetic bases as well as social and cultural influences on learning and teaching. Scientists and educators need to collaborate to build a strong research foundation for analyzing the “black box” of biological and cognitive processes that underpin learning.
Von Kurt W. Fischer, Usha Goswami, John Geake, Task Force on the Future of Educational Neuroscience im Text The Future of Educational Neuroscience (2010) Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Joshua Goodstein , Jeremy R. Gray , Mark Johnson , Frank C. Keil , Myint Swe Khine , G. Lakoff , Elizabeth Rawson , Issa M. Saleh , Deena Skolnick Weisberg | |||||||||||||||||||||||||||
Fragen KB IB clear | Welche Konsequenzen haben die Erkenntnisse der modernen Hirnforschung für die Schule? | |||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Biologiebiology , Gehirnbrain , Kognitionswissenschaftcognitive science , Lernenlearning , machine learning , Neurologie | |||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Neurobiologie |
Tagcloud
Zitationsgraph
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
The Future of Educational Neuroscience: Artikel als Volltext (: , 543 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.