Science in the Hands of Strategic ManagementThe Metrification of Scientific Work and Its Impact on the Evolution of Knowledge
Zu finden in: Incentives and Performance (Seite 33 bis 48), 2015
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Zusammenfassungen
Following the global triumph of New Public Management (NPM), universities are required to improve their performance in research and teaching by strategic management. The entrepreneurial university striving for monopoly rents in terms of competitive advantages as regards the availability of money and prestige on the outside is coupled with the audit university on the inside, which tries to improve research and teaching by quality management. Both are complemented by the third-party funded university, which targets ist research to recruiting third-party funds. This essay focusses on the non-intended effects counterproductive to progress in knowledge that are triggered by this transformation of universities in the context of the German science system´s specific backdrop. The evaluation of the statute of a Technical University will serve as an example here concerning ist quality management regarding the system of appointments and careers.
Von Richard Münch im Buch Incentives and Performance (2015) im Text Science in the Hands of Strategic Management Dieses Kapitel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Bruno S. Frey , Margit Osterloh | ||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Hochschulehigher education institution , Managementmanagement , New Public Management , Universitätuniversity | ||||||||||||||||||
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Science in the Hands of Strategic Management: The Metrification of Scientific Work and Its Impact on the Evolution of Knowledge: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 156 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.