The Philosophy of Science and Educational Technology ResearchSebnem Cilesiz, J. Michael Spector
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 875 bis 884), 2014
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Zusammenfassungen
Educational technology - the study and practice of using technology to support learning and instruction - is influenced by developments in various fields such as cognitive science, information and communications technologies, and psychology. To address the broad range of questions that make up the domain of educational technology research, a variety of approaches to scientific research are relevant. To facilitate the pursuit of a diverse research agenda relying on various approaches, we discuss scientific research in the domain of educational technology, present three philosophical approaches to scientific research that are relevant to educational technology research (namely, postpositivism, constructivism, and phenomenology) along with examples, and then discuss the larger landscape of approaches to scientific inquiry. With this, we aim to contribute to expanding the domain and diversity of scientific approaches within the discipline of educational technology, thereby informing and improving subsequent educational technology research.
Von Sebnem Cilesiz, J. Michael Spector im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text The Philosophy of Science and Educational Technology Research Dieses Kapitel erwähnt ...
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The Philosophy of Science and Educational Technology Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 691 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.