Planning a Program EvaluationMatching Methodology to Program Status
Jennifer Hamilton, Jill Feldman
Zu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 249 bis 256), 2014
|
![]() |

Zusammenfassungen

To guide design decisions, we present a framework that builds on the goal structure devised by the Department of Education´s (DoE) Institute of Education Sciences (IES). It is important to note however that designing a program evaluation is often a complicated process, and the ultimate design rarely comes straight out of a textbook. Rather, design decisions require responsiveness and judgment particular to each setting, given the practical constraints of time and resources. Our intent is therefore not to be prescriptive, but rather to provide guidance, tools, and resources to help novice evaluators develop evaluation designs that are responsive to the needs of the client and appropriate to the developmental status of the program.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | Evaluationevaluation |
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.