Program and Project EvaluationZu finden in: Handbook of Research on Educational Communications and Technology (Seite 195 bis 201), 2014
|
|
Zusammenfassungen
Educational technology research and development nearly always involves an intervention of some kind aimed at solving a problem or improving a situation pertaining to learning and instruction. Those involved—the stakeholders—naturally want to know whether the problem was solved and/or the extent to which the situation was improved. Attributing any outcomes to the intervention is not as easy as it may appear, as many factors are typically involved, beyond just the technology involved. This chapter describes a holistic approach to educational technology project and program evaluation. The emphasis is on evaluating the entire process from needs assessment through design, development, deployment, and support with particular attention to evaluating every aspect of the process so as to increase the likelihood of successful technology integration. The use of a logic model to organize evaluation as well as research is described.
Von J. Michael Spector im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Program and Project Evaluation Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Evaluationevaluation , theory of change |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Program and Project Evaluation: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 659 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.