Game Design as a context for Learning in Cultural InstitutionsNikoleta Yiannoutsou, Nikolaos Avouris
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 165 bis 177), 2014
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Zusammenfassungen
In this chapter we analyse two different trends that have informed technology for learning in cultural institutions during recent years: (1) one more established trend supporting the information consumption metaphor, and (2) the recently emerging trend that invites visitors to participate in the process of culture creation. We then discuss game design as an example of participatory activity and we identify its learning dimensions. In particular, we elaborate on the role of technology in providing a scaffold that can help museum audience to construct games which can function as 'public artefacts†and can be added to the museum´s assets, enhancing audience engagement and community building.
Von Nikoleta Yiannoutsou, Nikolaos Avouris im Buch Research on e-Learning and ICT in Education (2014) im Text Game Design as a context for Learning in Cultural Institutions Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | design thinking , kulturelles Kapital , Museumexhibition , Spielgame |
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Game Design as a context for Learning in Cultural Institutions: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 310 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.