Integrating Blogs in Primary EducationNikleia Eteokleous-Grigoriou, Stella Photiou
Zu finden in: Research on e-Learning and ICT in Education (Seite 121 bis 136), 2014
|
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The rapid development of technology and in particular the advancement of the Internet offered a different dimension in education. The use of various Web 2.0 tools (e.g., blogs, wikis) surpassed social contexts, 'invading†the school environment. The current study evaluates blogs integration as tools within the teaching and learning process in primary school. It also examines the development of a Community of Inquiry (CoI) within a blended learning environment developed through blog-based and in-classroom activities. Specifically, it investigates the social, cognitive, and teaching presence within a CoI in a formal educational setting, where students use blog to achieve specific learning objectives. A mixed method approach was employed making use of quantitative (CoI questionnaire) and qualitative (blog and in-classroom observations) data. The results of the study reveal the development of a CoI through a blended learning environment and the potential of using blog as a tool to achieve specific learning objectives. Finally, the important role of the educator and the lesson´s design was also revealed.
Von Nikleia Eteokleous-Grigoriou, Stella Photiou im Buch Research on e-Learning and ICT in Education (2014) im Text Integrating Blogs in Primary Education Dieses Kapitel erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)primary school , Schuleschool , Weblogsblogging , Weblogs in educationWeblogs in education |
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Kinder, LehrerIn, Unterricht |
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Integrating Blogs in Primary Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 340 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.