/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Learner Control in Personal Learning Environments

Ilona Buchem, Gemma Tur, Tobias Hölterhof
Publikationsdatum:
Zu finden in: The PLE Conference 2013 (Seite 12 bis 34), 2013 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The PLE Conference 2013Changing power relations and the shift in control have been some of the key issues driving the discussion in Technology-Enhanced Learning (TEL) in the last years. As opposed to deterministic approaches to designing learning, such as the system approach in instructional design, emancipatory approaches, such as Personal Learning Environments (PLE), emphasizes the shift of control and ownership from the educator or the designer to the learner, bestowing decision making and choice upon the learner, not only in terms of choosing the content or the sequence of learning steps, but irst and foremost the choice of the learning tools and the use of these tools to support one’s own learning, including co-creation of learning content and fostering of Personal Learning Networks (PLN). In this paper we describe the results of an international, cross-cultural study exploring the role of ownership and control in Personal Learning Environments. Our study is rooted in the theory of psychological ownership and utilizes research instruments developed in the predecessor study by [Buc 12]. The study was conducted in winter and spring 2013 at three diferent universities in Germany and Spain including students from six diferent courses, i. e. three courses in media sociology in Germany, two online master programs in educational media and educational leadership in Germany and a teacher education program in Spain. An online survey was used to collect data in two languages – German and Catalan. Following the concept of ownership proposed by [Buc 12], the study is based on the assumption that a learning environment becomes a Personal Learning Environment when the learner (subjectively) feels the owner this environment and perceives herself/himself to able to exercise control over this environment. The study presented in this paper aims at advancing our understanding of the role of psychological ownership in contect of PLE, especially in relation to learner control. This paper speciically explores ownership and control in context of ePortfolio practice. Finally, this article provides a contribution to methods of measuring the impact of PLEs.
Von Ilona Buchem, Gemma Tur, Tobias Hölterhof im Konferenz-Band The PLE Conference 2013 im Text Learner Control in Personal Learning Environments (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
David G. Harper , Sandy Hirtz

Begriffe
KB IB clear
E-Portfolioe-portfolio , LehrerInnen-Bildungteacher training , Personal Learning EnvironmentPersonal Learning Environment
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local web  Education for a Digital World (Sandy Hirtz, David G. Harper) 7, 1, 3, 1, 3, 4, 7, 5, 1, 1, 5, 1 161404

iconVolltext dieses Dokuments

Learner Control in Personal Learning Environments: Kapitel als Volltext (lokal: PDF, 364 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.