Detecting error and illusion
Edgar Morin

Zusammenfassungen

- The purpose of education is to transmit knowledge, and yet education is blind to the realities of human knowledge, its systems, infirmities, difficulties, and its propensity to error and illusion. Education does not bother to teach what knowledge is.
- Knowledge cannot be handled like a ready-made tool that can be used without studying its nature. Knowing about knowledge should figure as a primary requirement to prepare the mind to confront the constant threat of error and illusion that parasitize the human mind. It is a question of arming minds in the vital combat for lucidity.
- We must introduce and develop the study of the cultural, intellectual, and cerebral properties of human knowledge, its processes and modalities, and the psychological and cultural dispositions which make us vulnerable to error and illusion.

Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Aussagen KB IB clear | 01. Die Wissenschaft beweist nie irgend etwas
03. Es gibt keine objektive Erfahrung |
![]() Begriffe KB IB clear | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.